Slovenská národná strana (SNS) s veľkou nevôľou sleduje plán na obnovenie obchodnej značky Made in Czechoslovakia. Podľa SNS to slovenským výrobkom nepomôže a Slováci neodplatne pomôžu propagovať značku a výrobky iného štátu.
SNS odmieta návrhy premiéra Roberta Fica vzkriesiť obchodnú značku už 20 rokov neexistujúceho štátu. Vo svete by bola vnímaná aj tak ako Made in Czech a na Slovensko by sa opäť zabúdalo. Je vysloveným hazardom zahadzovať niečo, čo sme 20 rokov prácne budovali a propagovali.
Dokedy bude Slovensko trpieť komplexom a syndrómom ,,mladšieho brata"? Slováci majú konečne svoj vlastný štát, dlho za to bojovali. Slovensko má na to, aby bolo sebavedomou, hrdou a uznávanou krajinou - ale tomu neprospieva ,,pridružovacia" politika so štátom, ktorý nám je síce historicky veľmi blízky, ale je to samostatný štát, ktorý v prvom rade hľadí na vlastný záujem. A tak by malo robiť aj Slovensko.
To, že v niektorých krajinách sveta si rozdelenie Česko-Slovenska nevšimli, nie je argument. Práve preto by Slovensko malo prijať radšej stratégiu na systematické a dlhodobé propagovanie značky Made in Slovakia. Najlepšou propagáciou je totiž kvalita - tá si buduje prirodzene svoje vlastné meno. Na to, aby mohli slovenské podniky exportovať kvalitu do zahraničia, potrebujú skôr vhodné podnikateľské prostredie doma. Treba investovať aj do vzdelania, vedy a výskumu, aby malo Slovensko dostatok odborníkov schopných pripraviť kvalitné produkty aj pre domáci, aj pre zahraničný trh. Potom sa značka ,,Made in Slovakia" presadí sama!
Andrej Danko
predseda SNS
0